To say the truth: I don't understand anything about Visual C++. I don't understand the cause of the warnings, I don't know how to configure Visual C++, I don't know how to handle the "solutions" and projects. And now you might ask: why using Visual C++? Indeed, I'm familiar with Codeblocks, OpenGL and SDL and I was able to compile and use bullet 2.82 with codeblocks.
But bullet is not easy to understand, and so I bought the book "Learning Game Physics with Bullet Physics and OpenGL" (Chris Dickenson). Unfortunately this book is very strongly focused on Visual C++ and FreeGlut. The belonging source code, downloadable from packtPub.com, is wrapped in .sln files. The intention of this method is to create a completely configured VCC environment so that the reader doesn't need to get angry about the vcc settings. Running the source of the first chapter (with only an empty window) generates the same VCC warnings as described above, after loading the .sln file. Here the original text, not translated:
Code: Select all
C:\Users\rn\Desktop\Bullet_Lernen\Bullet\build\vs2010\BulletCollision.vcxproj : warning : Die Plattform "x64", auf die in der Projektdatei "BulletCollision" verwiesen wird, wurde nicht gefunden. Vergewissern Sie sich, dass die Plattform unter "%VCTargetsPath%\Platforms\x64" installiert wurde.
C:\Users\rn\Desktop\Bullet_Lernen\Bullet\build\vs2010\BulletDynamics.vcxproj : warning : Die Plattform "x64", auf die in der Projektdatei "BulletDynamics" verwiesen wird, wurde nicht gefunden. Vergewissern Sie sich, dass die Plattform unter "%VCTargetsPath%\Platforms\x64" installiert wurde.
C:\Users\rn\Desktop\Bullet_Lernen\Bullet\build\vs2010\LinearMath.vcxproj : warning : Die Plattform "x64", auf die in der Projektdatei "LinearMath" verwiesen wird, wurde nicht gefunden. Vergewissern Sie sich, dass die Plattform unter "%VCTargetsPath%\Platforms\x64" installiert wurde.
C:\Users\rn\Desktop\Bullet_Lernen\FreeGLUT\VisualStudio\2010\freeglut.vcxproj : warning : Die Plattform "x64", auf die in der Projektdatei "freeglut" verwiesen wird, wurde nicht gefunden. Vergewissern Sie sich, dass die Plattform unter "%VCTargetsPath%\Platforms\x64" installiert wurde.
What does it mean: The platform "x64", which the project file "BulletCollision" points at, couldn't be found.
And what does it mean: Make sure, that you have the platform under "%VCTargetsPath%\Platforms\x64" installed.
How can I install a "x64 platform" on a 32 bit system? ????